وزیر آموزش و پرورش:

«نظام‌واره شایستگی‌های پایه» با حضور رئیس‌جمهور ‌مصوب خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بازدید از معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف این وزارتخانه، امروز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بازدید کرد.

رضامراد صحرایی در بازدید از کتابخانه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: سِیر تالیف کتاب‌ها از گذشته تاکنون باید تهیه و تدوین شود. وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمانه با مولفان و کارشناسان برنامه‌ریزی درسی درباره اهمیت نقش این سازمان به گفت‌و‌گو نشست.

‌رضامراد صحرایی ضمن اعلام خرسندی از این دیدار گفت: این سازمان که به مثابه قلب آموزش و پرورش است باید بیش از هر زمان مورد توجه قرار گیرد و این توجه از آن منظر است که همه بدانند سازمان پژوهش چه جایگاهی دارد و چگونه باید به آن نگریست. لذا حضورم برای دومین بار در طی شش ماه گذشته نشان از اهتمام وزارت به این سازمان، مولفان محترم کتاب‌های درسی و همچنین بدنه کارشناسی دارد.

صحرایی

صحرایی ادامه داد: وقتی با تعمق و تامل به مشکلات نگاه می‌کنیم به وضوح می‌توان دریافت که راه‌حل همه آن‌ها از اساس و بنیان در مدرسه است‌ و پس از رسیدن به شعار مدرسه قوی،‌ ایران قوی اتفاقات خوب و راهبردی حتی در دستگاه‌های دیگر مطرح شد و این امر نشان می‌دهد که راه فهم و اندیشه ما و راه‌حل دائمی همه مشکلات مربوط در کشور، توجه ویژه به آموزش و پرورش و مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش به تبیین نقش شایان توجه کتاب درسی پرداخت و خاطرنشان کرد: کتاب درسی اهمیت فوق راهبردی برای کشور دارد و هدف همه ما باید این باشد که تحولی سترگ در آینده جوانان رقم بخورد و تحقق این آرمان جز از مسیر مدرسه ممکن نیست‌ و در مدرسه نیز تحول آغاز نمی‌شود مگر از برنامه درسی و راهنمای عمل که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید کرده و به معلمان ارائه می‌کند‌.

صحرایی با بیان این مطلب که بار تحول به دوش سازمان پژوهش انداخته شده است و با اشاره به نظام‌واره شایستگی‌ها گفت: سازمان در پرورش نظام‌واره شایستگی‌ها حرفه‌ای عمل کرده و با صبر و تانی در مقابل شتابزدگی‌ها و نتیجه خواهی‌های عجولانه و غیرکارشناسی موفق عمل کرده و بنده به آقای رییس جمهور عرض کردم که نظام‌واره شایستگی‌های پایه آماده است، و ان‌شاالله با حضور شخص ایشان در شورای عالی آموزش و پرورش که بعد از دو سال شکل خواهد گرفت، اولین مصوبه نظام شایستگی‌های پایه باشد.

وزیر آموزش و پرورش موضوعاتی از جمله بازطراحی رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و حجم زیاد مطالب کتاب‌های درسی را نیز مطرح کرد و افزود: یکی از اقدامات ارزشمند سازمان پژوهش، مجلات رشد است که خوب و به‌روز شده است و باید برای رسیدن این مجلات به دست معلم تمهیداتی اندیشیده شود و افتخار بنده این است که برگزیده جشنواره رشد هستم.

وزیر آموزش‌و‌پرورش در ابتدای ورود به سازمان،‌ ضمن بازدید از کتابخانه، اقدامات صورت گرفته جهت دیجیتالی شدن کتب درسی و آرشیو قابل دسترس را تحسین کردند.

‌در ابتدای این نشست علی لطیفی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن خیر‌مقدم و قدردانی از اهتمام ویژه مقام عالی وزرات در حل مشکلات سازمان، شرحی از گزارش فعالیت‌های صورت گرفته به واسطه اهمیتی که در ماموریت کلان آموزش و پرورش دارد ارائه کرد.